Hur kan vi hjälpa er?

Frågor och svar om våra företagslån och finansiering för företag

Innan er ansökan om ett företagslån

Vad har ni för grundkrav för att låna?

• Företaget måste vara ett registrerat svenskt aktiebolag, handelsbolag, kommanditbolag eller enskild firma
• För godkänd ansökan krävs minst en borgenär
• Betalningsanmärkningar kan förekomma men vi godkänner inte företag med skuldsaldo hos Kronofogdemyndigheten

Vilken ränta får vi på vårt lån?

• Vi tillämpar individuell räntesättning på våra lån. Räntan är från 14,95% per år

Hur mycket får vi låna?

• Det går att ansöka om lån från 25 000 kr upp till 500 000 kr

Kan vi ringa er och ansöka om ett lån?

• Det går alltid bra att ringa oss för hjälp med er ansökan

Vi har en betalningsanmärkning - kan vi få låna?

• Ja, Uppland Kredit har ingen automatisk utsortering utan vi gör istället en individuell bedömning av varje ärende och en anmärkning behöver inte innebära ett avslag

Vi har ett skuldsaldo hos KFM, kan vi låna för att lösa det?

• För tillfället ger vi tyvärr inte lån till företag som har ett skuldsaldo hos KFM

Efter att ni ansökt om ett företagslån

Kan vi ändra hur mycket vi vill låna?

• Ja, det går alltid bra att ändra sig. Kontakta info@upplandkredit.se för att ändra lånebeloppet

Hur ändrar vi återbetalningstiden?

• Om ni vill ändra återbetalningstiden innan eller efter ett lån har blivit beviljat kontakta kundtjänst på info@upplandkredit.se

Hur snabbt får jag pengarna?

• Inom 1 - 2 bankdagar om allting ser bra ut i er ansökan

När blir pengarna utbetalda?

• Pengarna betalas ut direkt vid godkänd ansökan och är på ert konto inom 1 - 2 bankdagar

Hur vet vi om vi får låna eller inte?

• Ni får svar inom en bankdag och pengarna betalas sedan ut till er direkt vid godkänd ansökan

Vad händer efter att jag skickat in min ansökan?

• När ni skickat in er ansökan kommer den hanteras i den turordning den kom in. Vi kommer därefter göra en kreditbedömning av ert företag. När vi godkänt företaget behöver vi få följande från er innan vi kan skicka ut ett avtal:
- Veta vem som är verklig huvudman för företag
- Komplett kundkännedom för verklig huvudman
- Bankgiro som tillhör företaget eller en kontoverifikation

Därefter skickar vi ut ett avtal som signeras med Mobilt BankID och efter det betalar vi ut pengarna.

Vad ska vi göra om vi ångrat oss?

• Då behöver ni bara maila in till vår kundtjänst på info@upplandkredit.se och meddela oss att ni ångrat er

När ni fått pengarna utbetalda

Hur betalar jag tillbaka?

• Betala tillbaka till det Bankgiro angivet på avin. Kom ihåg att använda det OCR nummer som är angivet
• Vi skickar ut en avi via mail eller till er registrerad adress i god tid innan betalning
• Om ni vill betala via Autogiro var vänlig kontakta oss på info@upplandkredit.se

Vad är vår aktuella skuld?

• Kontakta oss på info@upplandkredit.se för att ta reda på er aktuella skuld

När kommer första månadsavin för vårt lån?

• Om ert lån beviljas och betalas ut under första halvan av månaden, så kommer första månadsavin redan samma månad och första betalning ska ske i slutet av den månaden. Betalas lånet ut under andra halvan av månaden, så kommer första måndasavin månaden därpå.
• Avierna skickas i god tid innan betalning till er

Hur ändrar vi återbetalningstiden?

• Om ni vill ändra återbetalningstiden på ert lån (förlänga eller betala tillbaka lånet i förtid) ber vi er kontakta vår kundtjänst på info@upplandkredit.se

Vad händer om vi inte betalar i tid?

• Vi kommer att skicka en vänlig påminnelse om vi inte har fått betalningen i tid. Vänligen se till att betalning är oss tillhanda på förfallodatum för att undvika kostnader för påminnelse, försening och inkasso

Övriga frågor

Måste vi ha BankID?

• Ja

Vad är BankID?

• Signering med BankID räknas juridiskt som en fysisk underskrift. När du använder BankID behöver du inte skicka in några papper till oss när du tar ett lån, och ditt lån kan bli utbetalt så fort din låneansökan har godkänts.
• Du som är kund i en internetbank kan beställa och ladda ner BankID till din dator, din läsplatta eller din mobil, genom att logga in hos din bank och följa bankens instruktioner

Vad har er kundservice för öppettider?

• Vår kundtjänst går att maila dygnet runt på info@upplandkredit.se, det går även bra att ringa till vår kundtjänst på 08 - 751 01 30
Vår kundtjänst svarar helgfria vardagar mellan 08.30 - 16.30

Vad finns det för avgifter?

• Startkostnad/uppläggningsavgift: Just nu 0 kr!
• Förseningsavgift: 450 kr
• Inkassoavgift: 0 kr
• Lösa lånet i förtid: 0 kr
• Ändra återbetalningstid: 0 kr

Varför har vår kreditansökan inte blivit godkänd?

• Vi gör en kreditprövning på alla våra kunder. Om kreditprövningen visar att ni kan få svårigheter att betala tillbaka krediten så beviljar vi inte krediten till er. Vi vill inte att ni ska hamna i en svår ekonomisk situation

Ansök om företagslån

Vi finns på plats helgfri vardag mellan 08.30 - 16.30

Har du några funderingar, hör av dig till oss på kundtjänst så berättar vi mer, besvarar frågor eller hjälper till att förklara processen. 

Ring oss

08-751 01 30

Kontakta Oss

Har du frågor om våra tjänster, behöver du hjälp att registrera dig eller kanske något annat? Du är alltid mycket välkommen att kontakta vår kundtjänst med frågor.  Snabbast och enklast är genom att skicka in nedanstående epost formulär.

Tack för ditt meddelande Vi återkommer snart till dig!
Oops. Något gick snett här, var vänlig prova igen.
Ansök om företagslån nu!